Известие

Collapse
No announcement yet.

Motor Control System Failure на 1.9 GT в Гърция

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor Control System Failure на 1.9 GT в Гърция

    Здравейте колеги. Отидох на къмпинг в Гърция но вчера като ходихме до един рестрант ми светна лампата за двигателя и изписа Motor Control System Failure. След известно четене разбрах че може да е от прецакани турбо пътища, турбо или MAF сензор.

    В моя случай поведението на колата е следното - ниска мощност едва стигнах 60км в час на 3та. Двигателя на качва над 3000 оборота. Това което ме изплаши най много, стрелката за температурата се качи малко над 90 градуса, това като стана веднага я пуснах по инерция да се охлади.

    Турбината надува горния турбо път който е нов и здрав. Долния не мога да го видя но не чувам специфично свистене, и няма черен дим отзад, та подозирам че е здрав. Та другите възможности са турбото да е прецакано и MAF сензор... Турбото обаче надува горния турбо път, и се надявам че е МАФ сензора. Някой дали може да каже къде му е конектора да го откача да видя как е без него?

    Всякакви други съвети ще са много добре дошли също.
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

  • #2
    Здравейте.
    На мен ми изписа същото съобщение, като са скапа датчик колянов вал. Ако се диагностицира колата ще си покаже.
    Поздрави.
    Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)

    Comment


    • #3
      Спира да върви защото влиза в сервизен режим. Това се лекува като я изгасиш и запалиш пак, но със сигурност трябва да я закачиш, за да видиш каква е грешката, която е записала, защото това може да не е трайно решение на проблема. Можеш да пробваш да потърсиш помощ за диагностика в гръцкия форум ако все още си там?
      Alfa Romeo Brera 2.4JTD 260 whp

      Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp - EX

      Comment


      • #4
        Една вероятна причина за да влезе в сирвизен режим и да не може да вдигне над някакви обороти е прекъсване в потенциометъра на педала на газта и по-конкретно в конектора му.

        Една диагностика ще каже доста повече.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Моето ГТ от съсипан дебитомер не можеше да вдигне повече от 50 км на трета. Никаква грешка не даваше по някаква причина.
          Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
          Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

          Comment


          • #6
            Така намерих проблема най вероятно. Както казах колата качи градуси над 95, та заподозрях че вентилатора не се включва, при тест това се потвърди. Проверих бушоните в двигателния отсег и излезе че бушона за "Fan 2" беше заминал (60а). Обикалях из сервизите тук и най накрая намерих. Смених го и колата веднага се отпуши, а вентилатора се включва когато трябва.

            Лампата за двигателя все още стои но това е защото грешката трябва да се изчисти с диагностика до колкото знам.

            Тествах колата, тук има жестоки пътища и вървеше чудесно - както обикновено. Така че с малко късмет утре ще мога да се прибера без проблем и в понеделник ще я закарам при Румен за чек.
            Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

            Comment


            • #7
              който е в почивка

              Comment


              • #8
                Koйто е в почивка, какво?

                Иначе днес лампата изкасна след 3то запалване - както и трябва ако проблема наистина е изчистен. Та явно е било само от бушона.
                Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                Comment

                Working...
                X